Japanska = Fail

Hehe, tror det va i onsdags/torsdags som jag lånade hem en bok, som lär en Japanska, ''Kanji de Manga''
Dumt nog, såe såg jag att det stog japanska, men tittade inte riktigt noga, efter jag hade lånat klar den, o va påväg ut insåg jag att boken va ''steg 3'', borde letat efter ''steg 1'' först.
Iaf, har lärt mig lite smått ungeför 2% av det japanska har jag lärt mig? (mkt kvar att lära)
Känner att jag kan Hiragana tecknet lite grann iaf, men jag her upp vid Kanji och Katakana xD
Tkr Hiragana och Katakana är nästan likadana utom att man använder Katakana vid ex saker och ting som inte är japansk och namn som ej är det. (Alltså allt utanför japan som har ett annat namn skrivs med Katakana)
Nog om Japanska, i suck at it btw ;)
Hur som helst, undrade ni vad Kanji är såe står Kanji tecknet för ord ex fisk, mat, äta osv..


Dessa tecken kallas för Hiragana

Och dessa kallas för Katakana


Dessa kallas för Kanji (ord)

Kommentarer

Design av: c c h i r i s . b l o g g . s e
Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback